Wanneer je een vergaderverzoek maakt, alles invult en vervolgens verstuurd, komt het wel eens voor dat het verzoek in Postvak UIT blijft hangen. De ontvangers krijgen dus geen bericht.
Hoe is dit op te lossen ?
In feite is een vergaderverzoek ook een bericht/e-mail. Dus waarom zou dit niet werken en gewone mail wel ?
Mogelijk is de oplossing heel simpel, namelijk de virusscanner !
Heel veel virusscanners installeren een Outlook Invoegtoepassing zodat de virusscanner in Outlook geintegreerd kan worden. Deze invoegtoepassing ziet mogelijk een vergader verzoek als suspicious en houdt deze dan ook tegen.
Dit kun je eenvoudig testen door in Outlook naar Bestand – Opties – Invoegtoepassingen te gaan en daar bij COM-Invoegtoepassingen op Start te klikken. In het daaropvolgende venster kun je de vinkjes uitzetten bij de Invoegtoepassingen van je virusscanner.
Start daarna Outlook opnieuw op en probeer nogmaals een vergaderverzoek te maken.
Nu zal het zeer waarschijnlijk wel werken !
Je weet nu dat het aan de virusscanner ligt. Mogelijk kun je de virusscanner aanpassen zodat de invoegtoepassing wel naar behoren werkt, anders een support case aanvragen bij de leverancier om dit op te lossen.