Een kort artikeltje deze keer over de Caching modus in Outlook :
Wanneer je in Outlook ziet dat (Microsoft Exchange) mail (veel) later binnenkomt dan is de oplossing waarschijnlijk veel simpeler dan je zou denken.
Als je bijvoorbeeld in de Outlook Wep Application inlogged en ziet dat daar de mail wél staat, maar in Outlook niet, dan heb je te maken met een caching issue in Outlook.
Hoe moet ik dit oplossen ?
Heel simpel :
In Outlook ga je naar Bestand –> Info –> Accountinstellingen –> Accountinstellingen
In het daarop volgende scherm dubbelklik je op je account :
Er volgt een nieuw venster waar je bij Offline-instellingen de Exchange-modus met cache gebruiken aan of uit kunt zetten.
Haal het vinkje weg, zoals hieronder te zien is.
Druk op volgende en start Outlook daarna opnieuw.
Wanneer Outlook weer gestart is, gebruikt deze geen cache meer, maar synct rechtstreeks met de Exchange Server.
Nu zul je zien dat items in de mailbox, agenda etc. direct opgehaald worden.
Probleem opgelost !